Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet.
  • Online marketing consultant
  • Contact
  • Blog
Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet.
  • Online marketing consultant
  • Contact
  • Blog
mei 27

Influence: The Psychology of Persuasion heeft marketing veranderd

  • 27 mei 2023
  • Yannick
  • Marketing-psychologie

Influence: The Psychology of Persuasion, het baanbrekende boek van Robert Cialdini, heeft de wereld van marketing en verkoop fundamenteel veranderd. Dit artikel werpt een blik op hoe dit invloedrijke werk de manier waarop we over marketing denken, heeft getransformeerd.

Wat is ‘Influence: The Psychology of Persuasion’?

“Influence: The Psychology of Persuasion” is een essentieel boek dat inzicht geeft in de psychologie van waarom mensen ja zeggen. In dit boek identificeert Cialdini zes universele principes van beïnvloeding: wederkerigheid, commitment en consistentie, sociaal bewijs, autoriteit, sympathie en schaarste.

Cialdini’s Zes Principes van Beïnvloeding

De zes principes die Cialdini identificeert, zijn nu standaard in marketing en sales. Ze vormen de basis voor overtuigingstechnieken en worden gebruikt om effectieve marketingstrategieën te creëren. Elk principe speelt in op fundamentele menselijke neigingen en gedragingen, waardoor ze universeel toepasbaar zijn.

De Impact van ‘Influence’ op Marketing

De concepten die in “Influence” worden gepresenteerd, hebben niet alleen de manier waarop marketeers hun werk doen veranderd, maar ook de manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren. Deze principes worden gebruikt om consumentenbehoefte te creëren, merkloyaliteit op te bouwen en de effectiviteit van marketingcampagnes te verhogen.

Conclusie

“Influence: The Psychology of Persuasion” heeft onze kijk op marketing fundamenteel veranderd. Door een beter begrip van de psychologische triggers die tot een aankoop leiden, kunnen marketeers effectievere en klantgerichtere strategieën creëren. Het boek blijft een onmisbare gids voor iedereen die zich bezighoudt met overtuigen en beïnvloeden.

  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Google+
  • LinkedIn
  • E-Mail

About The Author

Yannick zijn Passie? Online marketing. Ik houd mijzelf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via boeken, webinars, forums en blogs. Heb jij iets interessants voor mij in dit vakgebied? Voor contact mail naar: scoor@onlinemetyannick.nl

Comments are closed.

Categorieën

  • Affiliate marketing
  • Algemeen
  • Inspiratie
  • Marketing-psychologie
  • Social media
  • Website optimalisatie
  • Zoekmachine Adverteren (SEA)
  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Recente berichten

  • #Principe 1: Het belang van Wederkerigheid in Marketing en Sales
  • Google Ads inzetten in Eindhoven? Ontdek hier de geheime -klik-
  • De Creatiefste Online Marketing Consultant in Eindhoven
  • De 6 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini uitgelegd
  • Influence: The Psychology of Persuasion heeft marketing veranderd

Online met Yannick

Online met Yannick: Scoren op het Internet is ontstaan uit mijn passie voor het vak online marketing en wat veel mensen niet weten, mijn passie om mensen te helpen meer uit zichzelf en business te halen. Deze twee passies kan ik nu eindelijk uitstekend combineren.

Mijn missie: Zoveel mogelijk ondernemers online succes brengen!

Algemene voorwaarden

Privacy & Cookie beleid

Direct contact?

scoor@onlinemetyannick.nl

+31 (0)6 23 31 24 99

Roermondseweg 170
6005 NJ Weert

Copyright - Online marketing bureau Limburg - Online met Yannick
Website door onze partner Bonsai media
Snel Online Succes staat voor je klaar
50%