Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet.
  • Over Mij
  • Hoger in Google?
  • Ontzorging?
  • Coach?
  • Blog
  • Contact
Online met Yannick | Scoren op het Internet. Online met Yannick | Scoren op het Internet.
  • Over Mij
  • Hoger in Google?
  • Ontzorging?
  • Coach?
  • Blog
  • Contact
jan 31
Meer klant via internet

Meer klanten, via internet

  • 31 januari 2017
  • yannick
  • Website optimalisatie

Krijg je wel al voldoende bezoekers naar je website, maar heb je moeite om ze om te zetten in klanten? Dan kan Online met Yannick je helpen met meer klanten via internet te krijgen.

Dit doe ik door het inzetten van meerdere technieken die ik hieronder stuk voor stuk zal uitleggen. Het resultaat van deze technieken zal zijn dat jij meer omzet haalt uit je website.

 

Neuromarketing/Webpsychologie

Wat is neuromarketing/webpsychologie?

Dit zijn technieken die je kunt toepassen om jouw website bezoekers, op een positieve ethische manier, te overtuigen om jouw product of dienst af te nemen.

Dit doe je doormiddel van bepaalde afbeeldingen/teksten (woorden) te gebruiken die bepaalde delen van je brein prikkelen. Met name de delen in je “emotionele” brein.

Waarom neuromarketing/webpsychologie?

Dit komt omdat de aandachtsspanne van een bezoeker nu al minder is dan die van een goudvis. Het is dus belangrijk om de aandacht van je bezoeker te trekken binnen een paar seconden. Dit doe je dus om je bezoeker op jouw website te houden.

Nadat je dit is gelukt, kan je met overige relevante informatie je klant overtuigen om een dienst of product bij jou af te nemen.

Zo zijn er meerdere technieken om jouw bezoekers in een bepaalde richting te sturen via afbeeldingen en teksten.  Bij afbeeldingen praten we o.a. over gazing cue’s en bij teksten over micro-copy.

 

Copywriting

Wat is copywriting?

Copywriting is niet meer dan het schrijven van een tekst met als doel het overtuigen van de lezer. Copywriting is er in vele vormen en er zijn vele toepassingsmogelijkheden voor.  Het schrijven van een tekst voor een brochure is bijvoorbeeld al een vorm van copywriting.

Alleen moet je jezelf de vraag stellen wat houdt mijn lezer nu geboeid en misschien nog wel belangrijker waardoor raakt mijn lezer gemotiveerd om mijn product te kopen?

Waarom copywriting?

Zoals hier boven al gemeld, doe je aan copywriting omdat je bijvoorbeeld iets wilt verkopen. Goede copywriting helpt jou dus je product te verkopen.

Zo zijn er eigenlijk een aantal redenen waarom je gebruik zou moeten maken van copywriting:

  • Copywriting vaardigheden heb je elke dag nodig
  • Je hoeft niet de beste van beste copywriter te worden
  • Tekst doet lezen, lezen doet reageren, reageren doet verkopen

Kwaliteit boven kwantiteit!

Zorg ervoor dat jouw teksten origineel zijn en kwalitatief goed. Dit zullen jouw website bezoekers waarderen, waarderen zij het, dan waardeert Google het!

 

Website optimalisatie

Wat is website optimalisatie?

Website optimalisatie is simpel gezegd alles wat je kan doen om je website zo goed mogelijk te maken. Onderdelen van website optimalisatie zijn zoals eerder besproken copywriting, kiezen van de juiste afbeeldingen en je website zo aantrekkelijk mogelijk maken voor je bezoekers.

Waarom website optimalisatie?

Omdat dit van essentieel belang is voor elk bedrijf dat een website heeft.  Door je website te optimaliseren zorg je ervoor dat je online marketing euro’s beter worden besteed.

Wat is conversie?

Met de term conversie wordt in de online wereld bedoeld dat je een doel hebt behaald. Zo’n doel kan bijvoorbeeld zijn dat je offerte aanvragen binnen wilt krijgen. Dus wanneer iemand een offerte aanvraagt  op jouw website heb jij een conversie behaald.

Conversie, conversie, conversie

Uiteindelijke draait het hierom. Want als jouw website niet converteert levert het je ook helemaal niks op! Daarom geef ik je de zeven beïnvloedingswapens van Robert Cialdini, waarvan ik zeker weet, als je ze correct toepast, ook conversies voor jou zullen opleveren.

  • Sociale Bewijskracht
  • Autoriteit
  • Schaarste
  • Sympathie
  • Commitment & Consistentie
  • Wederkerigheid
  • Eenheid

 

Social media

Wat is social media?

Social media of sociale media is een verzamelnaam voor platformen waar de gebruikers informatie met elkaar delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Veelal zonder tussenkomst van een professionele redactie.

Waarom social media?

Voordelen van Social Media websites

  • Op Social Media staat altijd de meest actuele informatie. Door het grote aantal gebruikers is er altijd wel iemand op de hoogte van de laatste informatie.
  • De inhoud van Social Media websites is vaak gemakkelijk te verspreiden door middel van ‘tweet button’ (Twitter), ‘Vind ik leuk knop’ (Facebook), ‘Share button’ (Linkedin).
  • Social Media platforms lenen zich goed om specifieke doelgroepen te bereiken.
  • Zoekmachines als Google, Bing en Yahoo hechten steeds meer waarde aan Social Media. Vooral door de betrouwbaarheid die er door gebruikers aan wordt toegekend.

Deze social media zijn van belang!

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Google+
  • YouTube

Maak bij al deze sociale media een account aan en richt indien mogelijk een bedrijfspagina in. Vul deze bedrijfspagina dan zo volledige mogelijk in. Vervolgens maak je een keuze op welke social media jij je eerst gaat focussen.

 

Usability (User experience)

Wat is Usability?

Dit is hoe eenvoudig jouw website te gebruiken is voor een bezoeker (gebruiksvriendelijkheid). Hoe complexer jouw website is hoe groter de kans dat jouw bezoekers je website gefrustreerd verlaten zonder zijn of haar gegevens achter te laten of iets te kopen.

Waarom Usability?

Zoals hierboven al aangegeven om de bezoeker niet te frustreren. Zodat hij of zij wel gegevens achterlaat of iets koopt.

Let hierbij op de structuur van je website (bediening), verloopt deze logischerwijs is deze niet te complex. Maak je gebruik van handige interne links en simpele menu’s zodat je bezoeker gemakkelijk door je website heen kan lopen (navigatie). Staan de CTA’s (call to action) op de juiste plaatsen, zijn bepaalde afbeeldingen klikbaar? Is je website niet te druk?

Al deze dingen helpen je bezoeker, mits je deze goed toepast, rust te creëren in zijn hoofd. Deze rust is belangrijk voor het keuzeproces  van je bezoeker. Je wilt immers toch dat je bezoeker iets van je afneemt?

 

Zelf hiermee aan de slag?

Dan kan natuurlijk. Maar heb je zoiets van… Pfff dat besteed ik liever uit aan iemand die er verstand van heeft. Kan dat natuurlijk ook.

Stuur een e-mail naar scoor@onlinemetyannick.nl of bel ons op +31(0)623312499. Dan maken we even kennis en bespreken we de mogelijkheden.

Maak Nu Kennis
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Google+
  • LinkedIn
  • E-Mail

About The Author

Mijn Passie? Online marketing. Ik houd mijzelf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via boeken, webinars, forums en blogs. Heb jij iets interessants voor mij in dit vakgebied? Voor contact mail naar: scoor@onlinemetyannick.nl

Comments are closed.

Categorieën

  • Affiliate marketing
  • Algemeen
  • Inspiratie
  • Social media
  • Website optimalisatie
  • Zoekmachine Adverteren (SEA)
  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Recente berichten

  • AFFILIATE MARKETING TIPS? PAS DEZE TOE EN VERDUBBEL JE INKOMSTEN!
  • AFFILIATE LINKS CLOAKEN? ZO KUN JE DAT MAKKELIJK EN SNEL DOEN!
  • HOEVEEL COMMISSIE GEEF JE AAN AFFILIATES?
  • WAAROM JE ALTIJD EEN AFFILIATE PAGINA MOET HEBBEN
  • MET WELKE PROGRAMMA’S KAN IK AFFILIATE MARKETING AUTOMATISEREN?

Online met Yannick

Online met Yannick: Scoren op het Internet is ontstaan uit mijn passie voor het vak online marketing en wat veel mensen niet weten, mijn passie om mensen te helpen meer uit zichzelf en business te halen. Deze twee passies kan ik nu eindelijk uitstekend combineren.

Mijn missie: Zoveel mogelijk ondernemers online succes brengen! Lees verder

Algemene voorwaarden

Privacy & Cookie beleid

Yannick aan het woord

Facebook   LinkedIn   Youtube

Direct contact?

scoor@onlinemetyannick.nl

+31 (0)6 23 31 24 99

Roermondseweg 170
6005 NJ Weert

Online Marketing Tips
Zoekmachine Advertenties
Website Optimalisatie
Zoekmachine Optimalisatie
Social Media
Affiliate Marketing

Copyright - Online marketing bureau Limburg - Online met Yannick
Website door onze partner Bonsai media
Snel Online Succes staat voor je klaar
50%